tirsdag 26. mai 2015

Plakat

Vi fikk i oppgave å lage en reklame- eller en holdnings plakat. Jeg tenkte med en gang på å lage en holdnings plakat, fordi jeg synes det hørtes mye mer spennende ut enn en vanlig reklameplakat, og du kunne få fram noe du bryr deg om eller noe som interesserer deg.


Slik ble resultatet etter mye arbeid. Det jeg gjorde først var å ta inn to like bilder i brillene, dette gjorde jeg for at det skal se ut som om det er refleksjon av skjermen han ser på. Deretter gjorde jeg alt unntatt fjeset hans utydelig slik at det ble direkte fokus på han og ikke alt det andre som var rundt. Jeg har også jobbet en del med lys og skygge her for å få en større kontrast i bilde, og komposisjons vis følte jeg at bilde ble mer direkte og alvorlig når fjeset er midt i bilde. Teksten kunne jeg kanskje ha forandret litt på, men jeg er fornøyd med hvordan det ble seende ut, med tanke på at dette er min første plakat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar