mandag 25. mai 2015

Silketrykk


Vi fikk nå i oppgave å lage silketrykk. her skulle vi først ta et bilde, jeg valgte å bruke et bilde av meg selv. Når vi tok bilde måtte vi tenke mye på kontraster og lys, derfor brukte vi mye lys slik at jeg ble lys på en side og skyggen kom på den andre siden.


Jeg kuttet også bilde litt, fordi det var mye "dø-plass" rundt.  Det jeg gjorde så var å redigere bilde i PhotoShop og speilvende det, og da ble resultatet slik.
Vi skulle trykke bilde i fire forskjellige farger og deretter velge en bakgrunnsfarge. Når jeg skulle velge farger tok jeg utgangspunktet i fargesirkelen, deretter måtte jeg finne ut hvordan jeg ville stille opp bildene, og det endte opp slik:

Camilla og jeg hadde litt ekstra tid til overs, derfor kjøpte vi en t-skjorte og trykket bildene våre på den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar